Parents оқушылардың тамақтануы туралы кеңестер! » Школа №49 г.Алматы
Шымкент қаласы білім басқармасының
"«Общеобразовательная школа №49» "
Білім басқармасы города Алматы
Қабылдау :
+7(727) 299-54-45
Бухгалтерия:
+7(727) 234-09-00
eOtinish.kz
Нашар для
слабовидящих
» » » Parents оқушылардың тамақтануы туралы кеңестер!
29
Қазан
2022

Parents оқушылардың тамақтануы туралы кеңестер!

Мектеп жасындағы балалар дене дамуына және сау болып өсуіне көмектесетін витаминдер мен микроэлементтердің жоғары мөлшері бар теңгерімді тамақтануды қажет етеді. Төменде сіз оқушылардың дұрыс тамақтануы туралы ақпаратты таба аласыз.
Үнемі тамақ ішу
Балаларға үнемі тамақ ішіп отыру және олардың тамақтанудың арасындағы тіскебасарда (перекус) қажет. Әсіресе, біз бастауыш сынып оқушыларының дұрыс тамақтануы туралы әңгімені көтергенде маңызды. Егер бала жүгірісте жүріп бірдеңені аузына тастай салып үйренсе, теңдестірілген тамақтану туралы айту, әрине, мүмкін емес.
Балалар өз күнін дәруменді таңғы аспен бастаған дұрыс - мысалы, мектепте таңғы жүктемені орындау үшін сүт пен дәнді үлпекті бастаған. Содан кейін түскі асқа дейін сергек сезіну үшін қосымша энергия беретін бір тост, 1-2 жеміс немесе кекс кесегі. Түскі асты барынша түрлендіру қажет.
Оқушылардың дұрыс тамақтануының негізгі ережелері ата-аналарға ұсынады:
Аптасына 1-2 рет балаға балық беру ;
Аптасына 1 рет қызыл (қара малдың еті);
Аптасына 1-2 рет бала бұршақталған немесе фаршталған көкөністер пайдалануы;
қалған күндері балаға ақ ет (мысалы тауық еті) немесе макаронды бұйымдардан жасалған өнімдер.
Естеріңізде сақтаңыздар, балаларды дұрыс тамақтануға кешкі бірлескен астарда және демалыс кезіндегі түскі астарда отбасымен жиналғанда балаларды дұрыс тамақтануға үйретуге болады.
Барлық азық-түлік топтарынан жасалған өнімдер
Оқушылардың дұрыс тамақтануы туралы айта отырып, балалардың барлық тағамдық топтарының тағамдарын ағзаның қоректік заттардағы қажеттілігін қанағаттандыру үшін байқап көру керек. Бұған жан-жақты тоқтала кетейік.
Нан, басқа да дәнді дақылдар мен картоп. Оқушылардың тамақтануы осы топқа сүйенуі дұрыс. Тағамды дайындай отырып, қатты тартылған ұнға артықшылық беріңіз, дұрыс тамақтану оқушылардың рационының 2/3-і осындай ұннан дайындалған тағамдарды құрайды деп болжайды.
Көкөністер мен жемістер. Дұрыс, толыққанды тамақтану үшін оқушыларға күн сайын әр түрлі жемістер мен көкөністердің 5 порциясын беру қажет.

Бір порция деп саналады:
1 орташа өлшемді жеміс-мысалы, банан, алма, апельсин;
2 кішкентай жеміс (қара өрік), 10-15 жүзім, шие, жидектер;
1 жас көкөністерден жасалған салаттың шағын бөлігі;
толық 3 ас қасық дайындалған көкөністер - жасыл бұршақ сияқты;
3 толық ас қасық бұршақталған өнімдер( бұршақ, фасоль сиякты, егер бала көп жеседе, бұл бір порция ретінде есептеледі);
1 ас қасық кептірілген жемістер – мейіз немесе өрік сияқтылар;
1 столовая ложка сухих фруктов – таких, как изюм или курага;
1 кішкентай стакан табиғи шырын (егер бала көп ішсе, ол бір порция ретінде есептеледі).
Сүт және сүт өнімдері. Балаларға кем дегенде күніне 3 порция сүт өнімдері қажет. Бұл 1 йогурт қаптамасы, 1 стакан сүт немесе сіріңке қорабы тәріздес 1 ірімшік болуы мүмкін. Бұл әсіресе бастауыш сынып оқушыларының дұрыс тамақтануы үшін маңызды. Майлылығы төмен сүт өнімдері әдетте кальцийдің бірдей мөлшерін және бір қалыпты Мамырлылық өнімдерінен табылатын витаминдер тізімін қамтиды. Алайда, балаларға толық Мамырсыздандырылған сүт өнімдерін қолдануға болМамырды.
Ет, балық және оларға балама өнімдер. Ет (әсіресе қызыл) және балық-темірдің ең жақсы көзі. Бірақ бұршақ (жасымық, үрме бұршақ), жасыл жапырақты көкөністер мен байытылған дақылдар оқушы ағзасына темір жеткілікті.
Майлы балық – сардиндер, анчоустар, макрель, лосось – Ω-3 Мамыр қышқылдарына өте бай. Бұл қышқылдар баланың жүйке, иммундық және жүрек-тамыр жүйесінің дұрыс жұмыс істеуі үшін қажет. Оқушылардың ғана емес, балалардың да дұрыс тамақтану ережелері аптасына балаларға Мамырлы балықтың 2 порциясын жеу керек деп айтылған. Алайда, Қылыш-балық беруге жол бермеңіз, себебі онда сынап көп.
Майлы және тәтті тағамдар. Майлылығы жоғары өнімдер немесе қанттың мөлшері жоғары торттар, тоқаштар, шоколадты вафлилер, қытырлақ картоп балаларға көп энергия береді, бірақ құрамында дәрумендері жоқ. Балаларға аз мөлшерде тәттілерді қолдануға болады, алайда негізгі, сау және пайдалы тағамдарды ауыстыру үшін емес, теңгерімді тамақтанудың компоненті ретінде ғана.

Пайдалы сусындар. Schoolchildren ең қолайлы сусындар ретінде дұрыс тамақтану үшін сүт пен суды ұсынады, себебі олар тістерін бұзбайды. Шырындар жоғары қышқылдыққа ие және құрамында қанттың жоғары пайызы бар (табиғи шырындарда да табиғи қант табамыз). Сондықтан балаларға шырындар тамақпен бірге берген дұрыс немесе оларды сумен араластырған жөн.
Күні бойы мектеп оқушысына қажетті сұйықтықтың жалпы мөлшері ауа райына, баланың дене белсенділігіне және ол жейтін өнімдерге байланысты. Балаларға әрбір тамақ ішуде бір стақан су (сүт немесе шырын) және бір стақаны тамақтану арасында жақсы ұсыныс болып табылады. Балаларға ыстық кезінде және дене белсенділігі жоғары кезде сұйықтық көп болуы қажет.
Бастауыш сынып оқушыларының дұрыс тамақтануына кофеині бар кока-кола түріндегі газдалған сусындарды пайдалануға мүлдем мүмкіндік бермеңіз. Үлкен жастағы оқушыларға қатысты - кофеин темірдің сіңірілуіне кедергі келтіретіндіктен, оларға құрамында кофеин бар газдалған сусындарды беруге жол бермеңіз.
Құрметті ата-аналар!
Мектеп педагогтары Сіздің балаларыңыздың денсаулығына қамқорлық жасайды. Осы пайдалы ақпаратты ескеріңіздер!
Қыркүйек айы кезекті оқу жылының басы ата-аналардың негізгі мәселелерінің біріне айналды. Әр ата-ана баласы үшін бәрі дұрыс па, дұрыс тамақтанды ма дегендей мазасыздана бастайды. Оқушылардың тамақтануы оқу жылы бойы ата-аналарды алаңдататын басты мәселелердің бірі. Дұрыс толыққанды рационды жасауға балалар ағзасының ерекшеліктерін ескере отырып толық көзқарас қажет. Мектеп бағдарламасын оқу балалардан ең жоғары ақыл-ой қызметін талап етеді, сондықтан оқушылар үшін дұрыс тамақтану бойынша кеңестерді тыңдау керек.
Білімге баулыған кішкентай адам, бір мезгілде күрделі еңбектенумен ғана айналыспайды, сонымен қатар өсіп келе және дамып келе жатқан, ал барлық бала дұрыс, теңдестірілген тамақтануға тиіс. Жоғары ақыл-ой қызметі бірінші сынып оқушылары үшін ерекше емес, ол үлкен энергия шығынымен байланысты. Ал зияткерлік еңбекпен байланысты барлығы негізінен организмде жинақталған көмірсуларға, негізінен глюкозаға байланысты. Қандағы оттегі мен глюкоза құрамының қажетті деңгейден төмендеуі ми функциясының нашарлауына әкеледі. Өз кезегінде бұл ақыл-ойдың жұмыс қабілеттілігі төмендейтін және оқушылардың оқу материалын қабылдауы нашарлайтын себептердің бірі болуы мүмкін.
Ата - аналар толыққанды таңғы асқа негізгі үміт артады, себебі олар үйде бұл процесті өздері бақылайды. Бірақ барлығы таңғы астың оқушы үшін ең құнды екенін білмейді. Біреу таңғы асқа ең көп көмірсулар енгізуге тырысады, себебі ақыл-ой қызметіне «жауап береді». Шын мәнінде, тығыз көмірсулар таңғы астан кейін қандағы глюкоза мөлшері айтарлықтай арттырады, бірақ егер көмірсулар тым көп болса, онда 1,5-2 сағаттан кейін глюкоза мөлшері күрт төмендеуі мүмкін.Осыған байланысты дәрігерлер таңғы асқа көмірсулардың күрделі түрлерін енгізуді ұсынады. Мысалы, кондитерлік өнімдер, джем және тәтті шайдан басқа, оқушылардың таңғы асына міндетті түрде макарондар, ботқалар, нан-тоқаш өнімдері, жаңа піскен көкөністер, жемістер, әсіресе алма кіруі керек. Басқа көмірсуларды мектепте күні бойы бірнеше тәсілдерге бөлген дұрыс: кофе, шай, кәмпит, тоқаш, печенье, жеміс-жидек сусындары баланың қанға жаңа піскен глюкозаның үнемі түсуін қамтамасыз етеді, бұл оқушылардың ақыл-ой қызметін ынталандырады.
Оқушылардың энергетикалық қажеттілігін қанағаттандыру үшін қажетті тағамның маңыздылығы бойынша келесі компонент - бұл Мамырлар. Бұл үлеске энергияның жалпы тәуліктік шығынының шамамен 25% келеді.
Майлар, энергетикалық мақсаттарда пайдаланудан басқа, жасушалық мембраналарды, гормондар мен феромондарды құру үшін қажетті элемент болып табылады, сондай-ақ оларда витаминдер ериді. Майлар-адам ағзасының басты құрылыс материалы. Баланың рационындағы ақуыздың негізгі көздері кейбір көкөністер, жұмыртқа, балық, дәнді дақылдар, жаңғақтар, үрме бұршақ және ет болып табылады. Қажетті Мамырлармен әсіресе сүт өнімдері бай. Сондықтан мектеп асханасына сүзбе, айран, сүт қосылған. Жануар тектес ақуыздар оқушылардың жас ағзасына өте пайдалы, бірақ ысталған тағамдармен шұжықтармен қызықтырудың қажеті жоқ.
Мектеп оқушыларының рационында сондай – ақ клетчатка болуы керек, яғни жемістерде, жапырақтарда және өсімдік сабақтарында болатын күрделі қорытылатын заттардың қоспасы. Бұл жақсы ас қорыту үшін қажет. Баланың тамақ өнімдеріндегі клетчаткалар 15-20 грамм болуы керек. Диетада мұндай жасушалар саны болуы үшін дәнді дақылдардан, сондай-ақ жемістер мен көкөністерден тамақ дайындау қажет.
Оқушының рационында негізгі тағам компоненттерінен басқа, жас ағзаның биологиялық талшықтарға деген қажеттілігінің толық және уақтылы толықтырылуын көздеу керек.
Су азық-түлік түрі емес, бірақ дененің жалпы массасының алпыс пайызын құрайды. Оқушылар күн сайын бір жарым-екі литр суды тұтынуы керек. Мектепте ауыз су режимін жүзеге асыру үшін жағдай жасалған.
Оқушылардың рационында бояғыштар, тұрақтандырғыштар, араластырғыштар, антиоксиданттар және консерванттар сияқты тағамдық қоспаларды пайдалану жеке мәселе болып табылады. Бұл заттар тағамға қажетті иіс, дәм және консистенция беру үшін қосылады. Өнеркәсіптік технологиялардың дамуына байланысты соңғы уақытта қолданылатын көптеген тағамдық қоспалар аллергиялық реакцияның пайда болуына байланысты үнемі қарсылық тудырады. Бірақ алаңдаудың қажеті жоқ: азық-түлік қоспаларын пайдалану нақты анықталған және олардың қайсыбірін пайдалануға рұқсат етпестен бұрын, олар үкіметтік органдар мен құзыретті медициналық мекемелер арасында мұқият тексеруден өтеді. Жүргізілген зерттеулер қазіргі уақытта тағам реакциясын қолдануға аллергиялық реакция өте сирек және әдетте, стандартты азық-түлікке ауырсыну реакциясы жағдайларының санынан аспайтынын көрсетеді. Егер оқушылар үшін дұрыс тамақтану жөніндегі кеңестерді тыңдасаңыз, онда балаңыз жақсы оқып, әрқашан жақсы рухта болады. Оқушылардың тамақтану саласында жұмыс істейтін әрбір адам, біздің балалардың толыққанды тамақтануы олардың қалыптасуының және жеке тұлғаның өсуінің ең жауапты кезеңі - бұл ұлт денсаулығының басты жолы екенін есте сақтау керек.